Realizujemy projekt dla globalnego lidera z sektora Automotive, posiadającego 70 fabryk na terenie całego świata. 

 

Zgłoszona potrzeba organizacji:

  • Wykształcenie postawy wśród pracowników operacyjnych, nastawionej na reagowanie na nieprawidłowości, dotyczące jakości i bezpieczeństwa.

 

Pomysł na wdrożenie:

  • Doskonalenie umiejętności kadry kierowniczej w umiejętnościach analizy przyczyn powstawania sytuacji niezgodnych z jakością (zastosowanie metodologii Problem Solving) oraz wdrożenie metody 4 kroków instruowania pracowników.

  • Rozwój kadry kierowniczej w działaniach wspierających swoich podwładnych w zakresie bezpieczeństwa i jakości, dzięki wykorzystaniu narzędzi ciągłego doskonalenia.

  • Wypracowanie wzorcowych postaw liderskich w pięciu ujęciach biznesowych wypracowanych na warsztacie roboczym z grupą projektową.

 

Projektem zostało objętych łącznie 48 pracowników:

  • Team leaderzy.

  • Koordynatorzy produkcji.

  • Dział jakości.

  • Dyrektor zakładu, dyrektor produkcji i dyrektor działu personalnego.

 

Jakie kroki zostały podjęte?

  • Wspólny warsztat roboczy w celu opracowania kierunku projektu i wskaźników biznesowych.

  • Wyposażenie uczestników w umiejętności obserwacji zachowań, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa jakości na indywidualnych sesjach typu Gemba coaching.

  • Nabycie umiejętności stosowania podstawowych narzędzi budowania relacji, komunikacji oaz zarządzania umożliwiających pracownikom produkcyjnym partnerskie reagowanie w sytuacji niezgodności jakości  na terenie zakładu.

 

Co udało się osiągnąć w ciągu jednego miesiącu współpracy?

  • Wdrożono średnio 70 usprawnień/miesiąc.

  • Redukcja przedterminowych problemów o 38%.

 

Co firma planuje dalej?

  • Wdrożenie w pozostałych fabrykach w Europie jako wzorcowego projektu podnoszącego konkurencyjność.

Światowy lider z sektora Automotive

litex-promo-25-lat-logo.png