Realizujemy projekt dla globalnego lidera z sektora Automotive, posiadającego 70 fabryk na terenie całego świata.
Zgłoszona potrzeba organizacji:
-
Wykształcenie postawy wśród pracowników operacyjnych, nastawionej na reagowanie na nieprawidłowości, dotyczące jakości i bezpieczeństwa.
Pomysł na wdrożenie:
-
Doskonalenie umiejętności kadry kierowniczej w umiejętnościach analizy przyczyn powstawania sytuacji niezgodnych z jakością (zastosowanie metodologii Problem Solving) oraz wdrożenie metody 4 kroków instruowania pracowników.
-
Rozwój kadry kierowniczej w działaniach wspierających swoich podwładnych w zakresie bezpieczeństwa i jakości, dzięki wykorzystaniu narzędzi ciągłego doskonalenia.
-
Wypracowanie wzorcowych postaw liderskich w pięciu ujęciach biznesowych wypracowanych na warsztacie roboczym z grupą projektową.
Projektem zostało objętych łącznie 48 pracowników:
-
Team leaderzy.
-
Koordynatorzy produkcji.
-
Dział jakości.
-
Dyrektor zakładu, dyrektor produkcji i dyrektor działu personalnego.
Jakie kroki zostały podjęte?
-
Wspólny warsztat roboczy w celu opracowania kierunku projektu i wskaźników biznesowych.
-
Wyposażenie uczestników w umiejętności obserwacji zachowań, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa jakości na indywidualnych sesjach typu Gemba coaching.
-
Nabycie umiejętności stosowania podstawowych narzędzi budowania relacji, komunikacji oaz zarządzania umożliwiających pracownikom produkcyjnym partnerskie reagowanie w sytuacji niezgodności jakości na terenie zakładu.
Co udało się osiągnąć w ciągu jednego miesiącu współpracy?
-
Wdrożono średnio 70 usprawnień/miesiąc.
-
Redukcja przedterminowych problemów o 38%.
Co firma planuje dalej?
-
Wdrożenie w pozostałych fabrykach w Europie jako wzorcowego projektu podnoszącego konkurencyjność.