top of page

Poprawa procesu przygotowania i obróbki zlecenia produkcyjnego

litex-promo-25-lat-logo.png

Projekt doskonalący procesy administracyjne w firmie produkującej kabiny prysznicowe na wymiar.

 

Zgłoszona potrzeba organizacji:

Potrzeba doskonalenia procesu przepływu dokumentów oraz informacji była powiązana z koniecznością podniesienia efektywności procesu obróbki zlecenia oraz poprawą jakości czynności wchodzących w skład tego procesu.

 

Cele:

  • poprawa jakości obróbki zleceń

  • zbalansowanie pracy w dziale konstruktorskim

  • standaryzacja operacji w obszarach administracyjnych

  • rozwój indywidulany kadry zarządzającej procesami

  • poprawa komunikacji międzywydziałowej

 

Przebieg wdrożenia:

  • Wykonanie mapy stanu obecnego procesów oraz zaprojektowanie stanu docelowego.

  • Zidentyfikowanie głównych problemów w procesie, ustalenie rozwiązania, terminów i osób odpowiedzialnych.

  • Wprowadzenie wskaźników procesowych w obszarze działu konstrukcyjnego. Wskaźniki omawiane na są codziennych spotkaniach operacyjnych.

  • Przeprowadzenie 5 sesji doskonalących umiejętności zarządcze kierownika działu konstrukcyjnego.

  • Ustandaryzowanie najczęściej powtarzających się operacji w procesie.

 

 

Osiągnięte efekty:

  • Skrócenie czasu obróbki jednego zlecenia o około 30 %.

  • Ograniczeniu procesu podwójnej weryfikacji zleceń o 40 %.

  • Rozwinięcie narzędzi umożliwiających wyeliminowanie zbędnych czynności oraz niepotrzebnej komunikacji.

  • Ustandaryzowanie ponad 30 rutynowych operacji.

  • Wypracowanie matrycy umiejętności w celu usystematyzowania indywidulanych ścieżek rozwoju pracowników.

  • Powiązanie systemu motywacyjnego ze wskaźnikami procesu.

  • Ograniczenie ilość nadgodzin w dziale konstrukcyjnym o ponad 90%.

  • Wypracowanie nowych rozwiązań, pobudzenie zespołu do zgłaszania usprawnień (ponad 60 zgłoszonych usprawnień w trakcie trwania projektu).

  • Upłynnienie przepływu zleceń ustalając priorytety z uwzględnieniem ustalonych czasów realizacji zamówienia i specyfiki rynków.

  • Koncentracja na priorytetach zgodnie z określonymi czasami LT.

  • Monitorowanie odchyleń w procesie w krótkich cyklach (umożliwia szybką reakcję na problemy z jakością i wydajnością).

bottom of page