Poprawa procesu przygotowania i obróbki zlecenia produkcyjnego
Projekt doskonalący procesy administracyjne w firmie produkującej kabiny prysznicowe na wymiar.
Zgłoszona potrzeba organizacji:
Potrzeba doskonalenia procesu przepływu dokumentów oraz informacji była powiązana z koniecznością podniesienia efektywności procesu obróbki zlecenia oraz poprawą jakości czynności wchodzących w skład tego procesu.
Cele:
-
poprawa jakości obróbki zleceń
-
zbalansowanie pracy w dziale konstruktorskim
-
standaryzacja operacji w obszarach administracyjnych
-
rozwój indywidulany kadry zarządzającej procesami
-
poprawa komunikacji międzywydziałowej
Przebieg wdrożenia:
-
Wykonanie mapy stanu obecnego procesów oraz zaprojektowanie stanu docelowego.
-
Zidentyfikowanie głównych problemów w procesie, ustalenie rozwiązania, terminów i osób odpowiedzialnych.
-
Wprowadzenie wskaźników procesowych w obszarze działu konstrukcyjnego. Wskaźniki omawiane na są codziennych spotkaniach operacyjnych.
-
Przeprowadzenie 5 sesji doskonalących umiejętności zarządcze kierownika działu konstrukcyjnego.
-
Ustandaryzowanie najczęściej powtarzających się operacji w procesie.
Osiągnięte efekty:
-
Skrócenie czasu obróbki jednego zlecenia o około 30 %.
-
Ograniczeniu procesu podwójnej weryfikacji zleceń o 40 %.
-
Rozwinięcie narzędzi umożliwiających wyeliminowanie zbędnych czynności oraz niepotrzebnej komunikacji.
-
Ustandaryzowanie ponad 30 rutynowych operacji.
-
Wypracowanie matrycy umiejętności w celu usystematyzowania indywidulanych ścieżek rozwoju pracowników.
-
Powiązanie systemu motywacyjnego ze wskaźnikami procesu.
-
Ograniczenie ilość nadgodzin w dziale konstrukcyjnym o ponad 90%.
-
Wypracowanie nowych rozwiązań, pobudzenie zespołu do zgłaszania usprawnień (ponad 60 zgłoszonych usprawnień w trakcie trwania projektu).
-
Upłynnienie przepływu zleceń ustalając priorytety z uwzględnieniem ustalonych czasów realizacji zamówienia i specyfiki rynków.
-
Koncentracja na priorytetach zgodnie z określonymi czasami LT.
-
Monitorowanie odchyleń w procesie w krótkich cyklach (umożliwia szybką reakcję na problemy z jakością i wydajnością).